Naast een start- en een einddatum kun je aan een kaartje nu ook een start- en eindtijd toevoegen. In dit artikel lees je hoe dit werkt in de verschillende weergaven.
Een start- en eindtijd toevoegen aan een kaartje doe je door het kaartje te openen. Plan het kaartje door het datumveld 'Gepland' te openen. In het kalendermenu zie je een klokje staan:
Als je hierop klikt, zie je onder de kalender een aantal extra velden, waaronder start- en eindtijd. Klik je het klokje aan, dan wordt er automatisch een tijd ingevuld. De starttijd die je hier ziet is het aankomende hele uur. Is het dus 14:30 uur, dan zul je bij de starttijd 15:00 uur zien.
Kalender en kanban
Lijst
Tijdlijn
Kalender en kanban
In de kalender en kanban zie je de start- en eindtijd terug op je kaartje in het eerste overzicht.
Tip: zet in de voorkeuren je de optie 'Gepland' aan, anders worden de tijden niet zichtbaar in het kaartje. |
In de kalender wordt de volgorde van de kaartjes bepaald door de tijden. Voer je tijden in bij je kaartje, dan kun je deze niet meer handmatig verslepen. De kaartjes die als eerste plaatsvinden staan bovenaan. Heb je alleen de datum ingevuld en geen start- en eindtijd, dan staan deze kaartjes onder de kaartjes waarbij de tijden wel zijn ingevoerd.
Lijst
In de lijst worden de tijden getoond in de kolommen 'Gepland', 'Startdatum' en 'Einddatum'. Deze kolommen zijn klikbaar. Wanneer je deze aanklikt zie je de kalender weer verschijnen, met rechts bovenin het klokje.
Tijdlijn
Binnen de tijdlijn is een extra zoom niveau toegevoegd. Op dit niveau kun je plannen op tijd, en wordt de planning getoond op een schaal van 24 uur.
Vanuit de backlog kun je niet gelijk op een bepaald uur plannen. De strook wordt dan op de hele dag gezet. Als deze eenmaal in de tijdlijn staat, kun je de strook verkorten of verslepen zodat deze op de juiste tijd gepland staat.